Proposing A Model For Studying The Effect Of Organizational Learning And Organizational Performance On Innovation In Banking Industry Of Iran - Núm. Special Issue, Febrero 2017 - Quid. Investigación, Ciencia y Tecnología - Libros y Revistas - VLEX 697134993

Proposing A Model For Studying The Effect Of Organizational Learning And Organizational Performance On Innovation In Banking Industry Of Iran

AutorJafar Mohammadi Faraz - Taghi Banaye Shahani - Naser Safaie
CargoAllameh Tabatabai University - Industrial management Institute - University of Technology
Páginas235-246
QUID 2017, pp. 235-246, Special Issue N°1- ISSN: 1692-343X, Medellín-Colombia
PROPOSING A MODEL FOR STUDYING THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL LEARN ING AND
ORGANIZATIONAL PERFORMANCE ON INNOVATION IN BANKING INDUSTRY O F IRAN
(Recibido el
13-06-2017.
Aprobado el
08-09-2017)
Prof. Jafar Mohammadi
Faraz,
Allameh Tabatabai
University, depar tment of
management, development and
evolution, Tehran,
Iran
PhD. Taghi Banaye
Shahani,
Industrial management
Institute, knowledge
management, Tehran, Ir an.
taghi.sha hani@gmail.com
Naser Safaie,
University of Technology,
Nasser Safaie Assistant
Professor of K. N. Toosi, Iran,
Tehran
Resumen: El objetivo de e ste estudio e s proponer un modelo par a estudiar el efecto del aprendizaj e
organizacional y el desempeño organizacional sobre la innovación en la i ndustria bancaria de Irán. El método
utilizado en la investigación es descriptivo de supervivencia y se realiza mediante la investigación de campo. La
población estadística son todos los gerentes, jefes, subdirectores, experto s y personal de los bancos privados de
Teherán. Según la tabla de Morgan, 126 personas han sido seleccionadas como muestra y al final se han
obtenido 126 cuestionarios. Los cuestionarios se analizaron mediante muestreo estratificado aleatorio. La
herramienta de investigación fue el cuestionario académico. 30 personas de expertos, el supervisor y el asesor
han verificado y confirmado la validez de los cuestionarios con contenido facetado y su estabilidad fue del 93%,
contado por el alfa de C hronbache que muestra un buen nivel de estabilidad. La estadística descriptiva
(frecuencia, desviación estándar y media) y la estadística inferencial (prueba de bartlett, análisis de factor de
confirmación, modelado de ecuaciones estructurales) se utilizan aprovechando el software de Amos. Los
resultados de la investigación muestran que existe una relación positiva entre todos los factores del aprendizaje
organizacional, la innovación y el desempeño organizacional en la industria bancaria de Irán.
Palabras clave: aprendizaje organizacional, innovación, desempeño organizacional, industria bancaria, cambios
cognitivo-conductuales, cultura de aprendizaje organizacional, cultura innovadora.
Abstract: The goal of this stud y is to propose a model for studying the effect of organizational learning and
organizational performance on innovation in banking ind ustry of Iran. The method used in the research is
descriptive-survay method and is done by field research. The statistical population are all the managers, bo sses,
deputy directors, experts and staffs of the private banks of Tehran. According to Mo rgan table, 1 26 person have
been chosed as sample and at the end 12 6 questionnaire were gained. T he questionnaires were analyzed by
random-stratified sampling. The resear ch tool was the sc questionnaire. 30 persons of experts, the
supervisor and the advisor have verified and confirmed the faceted content- related validity of the questionnaires
and their stability were 93%, counted by Chronbache's alpha that shows a good level of stability. Descriptive
statistics (frequency, standard deviation and mean) and inferential statistics (bartlett test, confirmatory factor
analysis, structural equations modeling) are used by profiting Amos software. Research findings show that there
is a positive relationship between all the factors of the organizational learning, innovation and organizational
performance in banking industry of Iran.
Citar, estilo APA: Faraz, J. M., Shahani, T. B., & Safaie, N. (2017). Proposing a model for studying the e ffect of organizational learning and organizational
performance on innovation in banking industry of iran. Revista QUID (Special Issue), 235-246.

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR