Unidad Didáctica 3. Negotiations and cultural context in international commerce - Inglés oral y escrito en el comercio internacional - Libros y Revistas - VLEX 821576969

Unidad Didáctica 3. Negotiations and cultural context in international commerce

Páginas:131-169
 
EXTRACTO GRATUITO
ADAMS
Negotiations and cultural context in
international commerce
3
̌Identificar y aplicar estructuras para expresar interés,
opiniones, sorpresa, negación, confirmación, e indigna-
ción en una situación supuesta de venta/compra inter-
nacional.
̌Identificar las estructuras, fórmulas y pautas estableci-
das de cortesía y protocolo en saludos, presentaciones
y despedidas y costumbres socioprofesionales y de
jerarquía adecuadas a la cultura de los interlocutor/es
diferenciando al menos cuatro países/grupos diferentes:
árabe, oriental, africana, europea, norteamericana.
̌Diferenciar las normas de protocolo y costumbres socio-
profesionales habituales para adaptar la comunicación
e imagen corporativa a la del interlocutor.
̌Diferenciar los tonos o acentos más habituales y las es-
tructuras utilizadas en el lenguaje oral formal e informal
en los negocios internacionales diferenciando las fór-
mulas británicas y americanas.
UNIDAD
DIDÁCTICA
Objetivos
Inglés oral y escrito en el comercio internacional
Índice
3-2
ADAMS
Índice
1. Negotiating a sales: case study (Negociar una venta:
estudio de caso)
1.1. Introductory meeting between IBF and Gerard Tech
(Reunión introductoria entre IBF y Gerard Tech)
1.2. Meeting to review IBF’s initial proposal (Reunión para
revisar la propuesta inicial de IBF)
1.3. Afternoon meeting to resolve questions about IBF’s
proposal (Reunión de la tarde para resolver las pre-
guntas sobre la propuesta de IBF)
1.4. Final meeting to review contract (Reunión final para
revisar el contrato)
2. Linguistic context in international commerce (Contexto
lingüístico en el comercio internacional)
2.1. Evolution of English as a global language (Evolución
del inglés como idioma global)
2.2. British, North American and Australian English (Inglés
británico, norteamericano y australiano)
2.3. Native or non-native speakers of English? (¿Hablantes
nativos o no nativos de inglés?)
2.4. English as the world’s international language (Inglés,
el idioma internacional del mundo)
3. Cultural conventions and restrictions (Convenciones cul-
turales y restricciones)
3.1. Non verbal communication (Comunicación no verbal)
3.2. Other cultural norms (Otras normas culturales)
Accede a los Contenidos Extra para ver el mapa conceptual de esta unidad, objeto de estudio
fundamental para situarte según avances en los contenidos.
3-3
Negotiations and cultural context in international commerce
ADAMS
1. Negotiating a sales: case study
(Negociar una venta: estudio de caso)
1.1. Introductory meeting between IBF and Gerard
Tech (Reunión introductoria entre IBF y Gerard
Tech)
In the previous unit, at the end of Esteban Miraldo’s presentation, a representative
of Gerard Tech, located in Lyon, approached Mr. Miraldo about an upcoming project
her company was about to embark on. Her name is Silvie Lartigue and she is head
of planning for her company. She asked Mr. Miraldo if they could meet to discuss that
project in the near future. The project involves her company, Gerard Tech SA, relocating
to new offices.
A few weeks later, the two met at the main offices of Gerard Tech to review the
planned project and how IBF could be involved in supplying furniture and other related
needs for it.
Listen to the following conversation between Esteban Miraldo and Silvie Lartigue.
SILVIE LARTIGUE.— Good morning, Mr. Miraldo, let me thank you for coming. It’s nice to see you again.
ESTEBAN MIRALDO.— Good morning to you too, Ms. Lartigue. I’m glad that we’ve found the time to
meet. Your company seems well established and, it looks like, in a period of growth, given the num-
ber of staff I’ve seen as I came to your office.
SILVIE LARTIGUE.— Yes and this growth is the key reason we need to relocate our offices. With a 20%
increase in staff, we’re simply running out of space. Why don’t you have a seat here and I’ll go over
the project with you. Please call me Silvie.

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