The Right to Dream. Experiencing and building social solidarity economy at a university seminar - Estrategias metodológicas de enseñanza y aprendizaje - Economía social y solidaria en la educación superior: un espacio para la innovación. Tomo 1 - Libros y Revistas - VLEX 847442782

The Right to Dream. Experiencing and building social solidarity economy at a university seminar

AutorErika Licón, Satoshi Ikeda
Páginas135-154
135
   1. 
   
    
   . 
    
    
Erika Licón
Satoshi Ikeda
1 e title is inspired by Eduardo Galeano’s «El derecho al delirio» (e right to delirium)
from his book «Patas Arriba. La escuela del mundo al revés.» (Head over heels. e school
of the world turned upside down) edited in 1998.
¿Cómo citar este capítulo?
How to cite this chapter?
Licón, E. y Ikeda, S. (). e Right to Dream. Experiencing and
building social solidarity economy at a university seminar.
En C. Pérez Muñoz e I. Hernández Arteaga (Eds.), Economía social y
solidaria en la educación superior: un espacio para la innovación (tomo 1)
(pp. -). Bogotá: Ediciones Universidad Cooperativa de Colombia.
DOI: https://dx.doi.org/./
136
Economía social y solidaria en la educación superior:
un espacio para la innovación
ABSTRACT
By applying a collaborative autoethnographic methodology, the authors gene-
rate a critical dialogue in which they address the following topics: how to build
spaces that generate solidarity, how to create a sense of community in the class-
room, the importance of students experiencing Social Solidarity Economy (SSE),
and the opportunity for students to imagine their lives in the SSE. ey address
the need for facilitators to be practitioners who are in coherence with SSE values
and who generate decolonial collaborations with SSE organizations. rough the
experience of co-facilitatingaSSE course, the authors share how they challenged
traditional approaches to teaching and implemented a decolonial non-hierarchi-
cal learning experience.
K: Social Solidarity Economy, Decolonial Teaching, Curriculum
Innovation Strategies

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR